Pre veľké nákupné centrá už nie je na trhu miesto

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Výpredaj, obchod, nákup
Foto: Ilustračné foto SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Nákupné centrá s rozlohou nad 50-tisíc metrov štvorcových už nemajú v najbližšej budúcnosti na Slovensku miesto pre prílišnú nasýtenosť trhu.

Vyhlásil to Matúš Choma, leasingový manažér spoločnosti CBRE na konferencii o budúcnosti nákupných centier, ktorú organizovalo Stavebné fórum.

Menšie centrá predstavujú podľa neho aj nižšie riziko investície a menší priestor na chyby.

Konkrétne môže ísť buď o zlý pôdorys alebo aj nevhodne zvolený pomer medzi počtom malých a veľkých jednotiek v objekte. Malé nákupné centrá si rovnako vyžadujú aj menšie množstvo potrebného kapitálu.

Menšie obchodné centrá však majú podľa Chomu aj svoje nevýhody.

Pritiahnu menší počet zákazníkov a navyše niektorí nájomcovia si vyberajú aj podľa veľkosti obchodného centra. Veľké módne značky nepôjdu do obchodných centier menších ako 10-tisíc metrov štvorcových,“ myslí si Choma.

Malé predajne majú však rovnako veľký potenciál uspieť ako v malých, tak aj vo veľkých mestách. Ako dôležitý prvok vníma Choma lokalitu mesta, v ktorej sa centrum nachádza.

Podstatnú úlohu tiež zohráva aj jeho prostredie a počet ľudí, ktorý sa v jeho okolí nachádza. „Budúcnosť majú tiež prestavby bývalých obchodných centier na socialistických sídliskách,“ uzavrel Choma.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať